söndag 10 februari 2013

Gräset på andra sidan

Snart är helgen till ända...en härlig helg fylld av glädje, skratt, familjetid, promenad och utan väckarklocka.
Precis en sån helg som jag behövde efter en första vecka på nya jobbet! Missförstå mig inte TRIVS jättebra allaredan men det är mycket att ta in, hjärnan går på högvarv samtidig som vardagslivet flyter på i vanlig takt. Vilket för vår del består av att skjussa barn hit och dit, fotbollsträning, jazzdans, miniorer och hämtningar från kompisar.
Inte lite jag funderat i helgen om ifall det vore enklare att bo mera "civilserat".....
1,5 mil till jobbet enkel väg, 1,5 mil till barnens skola, 15 mil till Kalmar, 10 mil till Linköping....som du förstår så sker mycket lite spontant i vår familj. Allt måste planeras, tack och lov för internet shopping=)
Tänk om man kunde "provbo" och se om det kändes enklare!
Hur som helst så vet jag att när våren och sommaren kommer så vill jag bara bo här!!! Gäller att stå ut *ler*
Bilderna idag kommer från uterummet om flödar av ljus och skvallrar om att våren snart kommer!





Kram
A

2 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Det är svårt det där med hur man vill bo. För bor man för nära kanske man förlorar andra kvaliteter som natur osv. Fint ni har det! Kram Nilla

Unknown sa...

Oj jag förstår att det måste planerar fixas och donas..
Ja tänk att få kunna prova på att bo någon annanstans..

Fina bilder från uterummet!!

Kram
Lotta