söndag 30 september 2012

Reflektioner på söndagen

Sitter här i mörket och tänker tillbaka på en händelsrik och trevlig helg....
I lördags blev jag rörd till tårar av min underbara stora F, då hon helt spontant tillsammans med sina nyfunna vänner i streetjazz gruppen går upp på scenen och dansar, bara sådär!
För lite sen hade det varit otänkbart för henne att ens börja på en ny aktivitet utan sina "trogna" vänner.
Jag blir såååå stolt!

Idag startade jag dagen i kyrkan, på familjegudstjänst tillsammans med lika underbara dottern T.
Hon är med i kyrkans barngrupp och kör och idag var det dags för deras framträdande. Vilket gäng=)
När jag satt där i kyrkan och lyssnade på prästen predikan om änglarn Rafael, Mikael osv.
Infanns sig ett lugn och en förtröstan hos mig, en härlig känsla som följt mig hela dagen.
Jag kan inte ta på vad som hände men det kändes och känns så Bra!
Kan inte säga att jag "normalt" är speciellt kyrklig och kommer nog inte bli det heller, men tron på något mera än oss har jag alltid med mig. Den tron förstäktes idag....

Eftermiddagen tillbringades i Västervik som den påhejande mamma jag är till våra kanontjejer i FBSK:s tjejlag. De förlorade idag men vann hela serien, stort grattis!!!
Nu ser jag framemot en ny vecka full med nya utmaningar och med stor förväntan, känner redan nu att något extra bra kommer hända denna vecka=)

Söndagsbilderna kommer från vår skänk som hittat ny plats...




Kram
A

Inga kommentarer: