onsdag 19 september 2012

Förändringens tid

Jag får ofta kommentaren "att du bara orkar!" och då syftas det på ommöblering/renovering...
Helt ärligt så tar det ingen kraft av mig utan det ger mig kraft! Hur trött jag än är, så finns alltid kraften till förändring då en idée har börjat gro hos mig.
Kan ju tillägga att mannen i huset inte alltid (läs väldigt sällan) är lika "på" som jag ;)
För mig finns inga hinder och jag har väldigt svårt att få en idée att bara stanna där.....som idée.
Nu på hösten av någon outgrundlig anledning får jag flera "göra om idéer".
Gillar att hitta enkla, billiga lösningar som ge stor förändring.
Uterummet har genomgått mindre förändring mha textilier, likaså vardagsrummet, nu stundar nya tider för vårt sovrum och kök =)
Så glad ihågen idag så tänkte jag mig klicka hem underbara Sixten Saxlampa, men nähä nä fanns bara 1 st, fanns inte i vitt heller :(
De skulle passat så urbra i vårt "nya" sovrum....Kanske skulle de komma in till våren igen...gillar inte att vänta!! Kanske vet du vart jag kan köpa dessa?

Vårt nuvarande blommiga, gulliga sovrum med spetsgardiner kommer att förändras till vitt (surprise??!!) med naturligt åldrat trä och rottingdetaljer och så svarta lampor då....Något åt detta hållet...


Kram
A

1 kommentar:

Beas sa...

Nope...tyvärr...snygg var den i alla fall.


Jag är tvärtom....jag har svårt att få idéer att bli till handling, och det är inte alltid roligt det heller. :-)