fredag 22 oktober 2010

Vintertid

Brrr så bistert kallt det blev med ens!
Gårdagskvällens prommenad blev förkortad till 40 min, mina händer domnade bort och näsan rann.
Väl hemma och efter en varm dusch, kröp jag upp i soffan med  för mig den ultimata avkopplingen - en inrednings bok! Surprise??
Boken igår var " Lev Vackert " av Ingela Broling, Petra Eriksson och Lars Thun.
I den boken fann jag följande recept:

Vintertid
5 minusgrader
2 dm snö, 2 kalla händer, 2 röda näsor, 4 varma sockor, 2 stickade mössor, kakao och grädde efter behag, 3 st levande ljus, 1 st gott sällskap, 1 varm mysig filt
Gör så här
Tillred varm choklad av kakaon och grädden. Packa ner chokladen, filten och ljusen i en korg. Ta på sockorn, mössorna och eventuellt övriga kläder efer smak. Ta med det goda sällskapet ut. Sätt Er på filten i snön. Plocka fram chokladen, värm därefter de kalla händerna med kopparna. Tänd ljusen. Njut tills näsorna blir lagom röda!



Bild från gårdagens prommenad

Kram
A

Inga kommentarer: