måndag 17 december 2012

Njutning

Att njuta av livet, det gillar jag!
Känner mig lite som barn på julafton, förväntansfull, lycklig, glad men framför allt tacksam!
Snart, snart är julafton här, bara 1 vecka bort, visst har julen ett lite trolskt, saligt, härligt gudomligt skimmer över sig?
Jag jobbar denna vecka, mellandagarn och precis efter nyår, men vad gör väl det?
Livet är till för att njutas, så då passar jag på att njuta när jag är ledig och ladda upp inför jobbdagarna.
Bjuder idag på ett fullständigt njutningsfullt recept, sött så in i vassen men gott!
Håll till godo, söta du =)




Kokosrutor

4,5 dl socker
3/4 dl florsocker
1 äggvita
1,5 dl kallt vatten
1,5 msk gelatinpulver (utrört i 1,5 dl kokande vatten)
Strössel: 3 dl kokosflingor

Gör så här:
Blanda alla ingredienserna utom strösslet i en skål och vispa med elvisp ca 30 min. Strö strössel i en långpanna (20*30cm). Häll i smeten och strö strössel ovanpå. Ställ kallt att stelna. Skär i fyrkanter och doppa snittytorna i strössel.
Klart att njutas !

Kram
A

Inga kommentarer: