onsdag 21 april 2010

Världens bästa grannar!

Vår lilla gård har 2 bostadshus på tomten ( och 2 ladugårdar oxå för den delen) det ena bor vi i såklart! Det andra huset, vilket är lika stort som vårt var från början ( 98 kvadratmeter), nu är vårt ca 225 kvadratmeter, så det har trots allt hänt en del på de 8 år vi bott i huset och de 9 åren vi har renoverat, non stop!
Men till "undantaget" som vi kallar det, vi gav pappa och mamma det huset på pappas födelesdag för ca 2-3 år sen. De har renoverat, renoverat, byggt till och om och i somras flyttade från Frödinge huset, de byggde -74 till deras nya "undantag". Mellan våra hus är det ca 25-30 m, många har höjt både det ena och det andra ögonbrynet för att mina föräldrar bor så nära och undrat hur min man står ut med att ha sina svärföräldrar så nära.....
Visst udda i dagens samhälle, men mycket vanligt förr, då var det en självklarhet att de unga skulle ta hand om de äldre.....
Jag bodde själv ca 15m från min morfar och mormor och det var en stor trygghet för mig att veta att det alltid fanns någon hemma. Mina barn springer mellan våra hus på samma sätt som jag gjorde som liten i Frödinge.
Vi trivs och känner oss lyckligt lottade att ha mor och far i närheten, praktiskt och trevligt!

Vi har en icke uttalad regel, att inte bara kliva in hos varandra, att ha egna liv och inte ta varandra förgivet!

Undantaget är huset till höger i bild
Kram
A

Inga kommentarer: