tisdag 20 mars 2012

Ett tips

Känner du som jag inför vardagsmaten, "vad ska vi ha idag???"
Jag har upptäckt att det är kul att laga mat, men i vår familj har vi ett litet aber... Min man är kräsen, inga såser whats so ever, så lite kryddor som möjligt ( salt, peppar och grillkrydda går dock bra) och absolut inga "konstiga" rätter! Mina barn är mera öppna för nya smaker, såser och kryddor, annars har jag förstått att det är till barnen man lagar annan mat ;) Har funderat på typ "Linas matkasse" men inser att det vore bortkastade pengar och energi. Igår så försökte jag ändå göra något annat, istället för att servera varje ingrediens för sig, så vart jag lite crazy och blandade allt =)
Faktiskt blev det uppskattat, även av mannen min!! Därför tänkte jag tipsa om super dunder enkel vardagsmiddag, enjoy=)


Kycklingpasta á la Långvikstorp

4 kycklingfiléer
150-200 g frusna gröna ärtor
1-2 klyftor vitlök
1 -2 gula lökar
3-4 tomater
penne pasta (mäng som du önskar)
olivolja
salt, peppar
japansk soya
sambaolek
sweet ´n sour sås
creamfraiche

Skiva kycklingfiléerna i ca 1 cm breda remsor, stek dem i lite olivolja. Koka ärtorna i lite lättsaltat vatten. Skiva den gula löken, stek den tillsammans med pressad vitlök. Blanda samman med kycklingfiléerna, skiva tomaterna och blanda ner i lök och kycklingblandningen, låt det hela bli varmt och tomaterna mjuka. Salta och peppra efter eget behag, "skvätt" över soyan.
Ta nu fram en stor skål, blanda den kokade, avrunna pastan med kycklingröran och de kokade och avrunna ärtorna.
Servera!

Var och en får nu blanda i sambaolek och eller sweet ´n sour sås och klicka över cream fraiche.
Hoppas det smakar=)

Kram
A

Inga kommentarer: