tisdag 30 november 2010

Ja se det snöar, ja se det snöar

Julvisor i all ära men nu så räcker det väl iaf med snö??
Vart jag än ser så är det vitt, absolut vackert speciellt när solen skiner på de snötyngda träden.
Men när jag ska åka iväg i min lilla bil hemifrån, så är det minnsan mindre roligt;(
Nåja, varför klaga?!

"hålet " i mitten är poolen....

Julstämningen börjar infinna sig i Långvikstorp, än fattas en del saker.... Som tex den lilla granen jag planerat att placera i köksfönstret. Ska jag hämta en nu får jag skotta fram den först *fniss*!

Det är ju inte så väldigt kallt ute än,ca -8 grader men ååå så glad jag är att vi skaffade skorsten till vår kamin i uterummet förra julen! Det är helt underbart att tända en brasa där och bara njuta av livet!
Vi köpte kaminen för ca 3år sen på blocket, sen bara stod den där och "samlade damm", då vi inte hade en godkänd skorsten till den.....Nu så är allt som det ska, en plåt pepparkakor i ugnen, brasan tänd och kaffet puttrar - I love my life!


Kram
A

Inga kommentarer: