söndag 28 november 2010

Snöig helg med mycket julmys

Så har jag då blivit bönhörd. Jag önskade mig snö, och snööööö fick jag!
Vi har haft ihållande snöande i snart ett dygn, och ingen som plogat vägen, så när jag och mannen min skulle "fara till stan" så vart det "på egen risk". Det gick som tur var bra, men farten var minimal!

Helgen i övrigt har inneburit, det årliga julbaket av julbröd i vår sten ugn. Det är sån härlig känsla att baka i den ugen men samtidigt måste jag erkänna att det är smulan omständigt ;)
Vi måste elda i minst 3 timmar innan, bara in ved, raka ur aska och sen går det att grädda, sån tur att det blir supergott!



Idag har jag och barnen bakat 2:a uppsättningen av lussekatter. Det blev så mycket godare, men STORA! Tilde provade på att baka några pepparkakor....får se hur mycket pepparkakas deg det finns kvar till på onsdag då det "stora pepparkakas baket" står på schemat.
Vi gör vår egen deg med bla kakao i, den blir sååå god;)

Stor kram
A

Inga kommentarer: