fredag 5 oktober 2012

Så rätt !

Sitter här i soffan på sena fredagskvällen och tänker tillbaka på första veckan "på nya jobbet".
Lite stul med tekniken som gjort att allt tagit extra lång tid, telefonen blev inte inkopplad förrens igår em, noll koll på var saker och ting finns men annars helt ok!
Visst har det känns superlyxigt att hinna med en morgonpromenad med bästa vovven innan jag startar dagens arbete, finnas hemma när barnen kommer från skolan, hinna kasta in en tvätt (och hänga den ) .....
Frågan som jag ställer mig är dock varför det inte känns Fantastiskt???
Känns som jag går och väntar, på vad vet jag dock inte...eller? Surfade så runt lite igår och då hittade jag denna text, då förstod jag, precis så här är det med mig också!!!
Texten har jag lånat från fantastiska bloggen "Att vara någons fru":

"Det är en fantastisk känsla. Entreprenören i mig får gå bananas och leva ut och jag kan göra precis vad jag själv vill.Men samtidigt är jag en arbetare.Jag är det. Och det kommer jag alltid vara. Det visste jag redan innan; därför startade jag bolaget med en FA-skatt så att jag både kan arbeta och driva eget. Jag måste komma ut, få arbeta med andra, ha någon att göra stordåd åt. Inte bara mig själv. Så fungerar jag."
Dessa ord kunde ha varit mina! Jag älskar det fria livet som Egen, möjligheterna och drivet, men...
Jag håller med ovanstående talare till punkt och pricka - Jag är en arbetare!

Så skönt att hittat min akilleshäl! Nu vet jag hur jag kan råda bot på min "oro" - hitta ett jobb där jag kan göra stordåd åt andra!
Kanske vet du någon som söker en sån som mig?
Yber social, uttåtriktad, orädd, envis, postiv, lättlärd, organiserad och gillar att göra affärer?
Om du gör det - slå mig en pling!
Det blir slutorden för mig ikväll, god natt =)
The right par of shoes can take you anywhere!

Kram
A

Inga kommentarer: