onsdag 12 oktober 2011

Kvinnligt

Morron !
Ännu en härligt klar kall och solig höstdag möter oss!
Dagens inlägg kommer handla om allt annat än inredning....Jag älskar inredning, men även mode, kläder, skor och make up. Genom livet har jag haft många yrkesroller, men min "egentliga " utbildning är Hudterapeut/Kosmetolog. Tyvärr kan jag inte jobba som det då jag har handeksem, men intresset finns där.
Igår damp det ner en tidning från ett tidigare yrke i min brevlåda - fylld med goodies vad det gäller makeup, trender och hudvård. Jag kunde riktig gotta mig i alla läckra färger, nyheter och tips!!
Här kommer lite trend info,

"Trender hösten och vintern 2011
I höst finns alla möjligheter att ge sig hän åt en klassik elegant kvinnlighet. Detta löper som en röd tråd genom plagg, accessoarer och makeup – och genomsyrar färger, snitt och material. Ta vara på säsongens trender och låt hösten gå i kvinnlighetens och romantikens tecken.

Materialen som kommer stort är tweed och läder i naturliga, jordiga nyanser. Med en bas av klassiska plagg kan du lätt lägga en personlig touch med exempelvis en makeup med ögon och läppar i bruna och bäriga toner, och eventuellt bryta av med en djärv eyeliner. Ta vara på höstens trender genom att använda rena naturmaterial, som ull i alla dess former, för en höstig känsla – exempelvis en stor varm halsduk – det kan vara grövre handstickat eller mer avancerade sticktekniker som skapar spännande mönster på enfärgade plagg. Ett annat material som är stort i höst är fuskpäls, som fungerar lika bra i små eleganta detaljer, som i hela plagg.

Men i elegansen finns också plats för kreativitet! Lek med detaljer i guld; accentuera ditt mest sofistikerade jag och bryt av med en av höstens stora färger, en klar, djup, lila nyans som förstärker din naturliga uttrycksfullhet. De lite mörkare, röda nyanserna står för romantiken i höst och vinter. Låt dig inspireras av det romantiska med tunga material som sammet, och med accessoarer som vintagebroscher och guld.

Under höst/vinter går även makeup-trenden hand i hand med det klassiskt kvinnliga. Med en bas av sofistikerad elegans, med en palett i mörkare bäriga toner, och inslag av skimrande guld är det enkelt att känna sig elegant. Komplettera gärna med en lite tyngre parfym som i kombination med tunga plagg ger den klassiska kvinnliga elegansen en spännande helhet. "

Jag har lånat infon från denna sida.
Bilden är lånad från samma hemsida

Kram
a

Inga kommentarer: