onsdag 11 augusti 2010

Blåbär vart jag än ser

Konstigt att mina dagar alltid ha en tendens att köra ihop sig.....att jag inte lär mig något alls!!
Visst dagen har inneburit tid med barnen, "rehab" och skogspromenad. Men i tokig fart....när ska min livsstil ändras.... Vi hittade iaf det mest perfekta blåbärsplockar stället, det var blått överallt!! På mindre än 1 timme plockade vi 1,5 l blåbär!!
Väl hemma letade jag hur som helst febrilt efter ett blåbärs-pajs-recept som jag bara vet jag sett......Är det inte så man blir galen när man VET att det är någonstans men bara inte kan hitta det!
Det blev en "vanlig" smulpaj, inte att förakta, det blev mumsig tillsammans med vaniljglass, slurp!



















1,5 l härliga blåbär!



















paj och vaniljglass


Kram
A

Inga kommentarer: