söndag 25 juli 2010

Altan förändring

Jaha då har vi haft regn idag igen! Känslan av höst infinner sig...barnen tom frågade om det var höst idag, löv hade fallit från träden....Inte riktigt än va?!
Först nu har vi en plan för vår altan utanför uterummet....så lite mera sommar önskar jag nog!!
Planen lyder:
Bygga en sorts pergola (mannens projekt) sy ihop 2 st solsegel (mitt projekt) till ett tygtak.
Ordna nya utemöbler, de vi har har sett sina bästa dagar!
Mannen min har ett projekt på G som jag spännande ser fram emot......
Gamla golvbrädor........















Min del i utemöblandet ingår just nu att sök på nätet vad som kan passa till hans projekt....lite bilder av hur slutresultatet kommer se ut (som jag ser det i mitt huvud)
Tyget är till dynor, istället för de vita på bilden tänker jag mig turkosa( stavas det så??) med blommor, svarta konstrotting stolar, mannens projekt (!!) stora lyktor, ljumma augusti kvällar.....gone be sooo gooood!
Endast stolen jag är ute efter.....














Tätt med blommor?




Stora blommor?


Kram
A


Inga kommentarer: