söndag 16 maj 2010

Titta det växer!

Idag har vi hunnit med mycket - morgonpromenad med hund (gick sådär), fotbollsmatch för Felicia hemma det blev oavgjort ( såååå duktiga!), sen vidare på kalas i Lenhovda, nu är vi hemma igen detta är vad jag kallar full dag!
För ett tag sen skrev jag att jag satt fröer i mina pallkragar, nu har de börjat växa - Yes! Kolla här bara...

I denna pall krage växer roccula sallat och "vanlig isberssallt" Längst in mot huset har jag sått dill eller var det persilja....hm känner nog skillnaden när de vuxit upp, hi hi!
Hoppas det snart blir riktigt varmt dygnet runt så jag kan köpa tomatplantor och plantera i en av pallkragarna och sätta fönster runt = mini växthus.
Det är inte mycket som slår solmogna tomater dirket från plantan, mums!
Kram
A

2 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Jättefina pallkragar! Har du gjort dem själv eller köpt?.. :D Du har så fint hem, Annika, det märks att du är duktig med inredning ol!.. :)

Torparlycka sa...

Tack! Pallkragarna har min far hittat och gett mig, lite skavagia men charmiga tycker jag!
Ha en underbar kväll!