fredag 28 maj 2010

Syrener och rosor

Så var det fredagskväll....helgen är fullbokad, av roliga saker men ändock...Vill passa på att dela med mig av lite från min vardag.
Torsdagskvällen ägnade jag mig åt att städa, det var ett tag sen kan man lugnt säga! När allt var rent och huset luktade såpa förgyllde jag vardagen med att gå ut i trädgården för att hämta in syrener. Dessa underbar blommor( buskar?) som påminner mig om skolavslutningen och förväntan om sommarlovet!
Ute har de ännu inte slagit ut men är på god väg, inne i värmen hoppas jag att de slår ut snabbt och sprider sin ljuvliga doft i hela rummet.

Efter jobbet idag skulle jag snabbt in på ICA för att handla mjölk, men som vanligt kunde jag inte unvika att gå in i blomgården....och där på en hylla bland andra växter står dessa underbara rosor och riktigt ropar
"Ta med oss hem!!"
Snäll som jag är så får jag ju ta med dem hem, hi, hi!
Nu har de hittat sitt hem här hos oss, se vad fina de blev.....


Att bara få "vara" , flytta runt i inredningen, stå i ett rum och hitta inspirationen, se det färdiga resultatet - det är lisa för min själ!
Kram
A

Inga kommentarer: