torsdag 28 juni 2012

Dags för nya vanor

Vad hände? När hände det?
Jag har alltid (ja, åtminstonde sen tonåren) tränat, regelbundet och i en period mycket strikt och med god koll på kosten.
Detta för att jag gillar att träna och för att jag mår så mycket bättre, vilket gör att jag får mera energi och har mera att ge till människor omkring mig, när jag tränar.
Har också taskiga höftleder som inte mår alls bra av vila....Så nu när höfterna gör sig påminda alltför väl och mjukdelarna på kroppen börjar breda ut sig så har jag bestämt mig!
Bestämt mig för att på allvar ta tag i min träning!
Men fortfarande förstår jag inte vad som hänt =) Varför går inte ekvationen, soffhäng, godis, glass och minimalt med motion (what so ever) ihop ???*LER*
Det blir ingen hårdträning, inga måla att det ska bli minusresultat på vågen eller måttbandent ( det blir i såfall en bonus!) Nej, målet är att stärka kroppen, ta bort värk och skapa energi.
Jag vet att när jag kommer igång med min träning så känns det inte lika lockande att äta osunt.
Klart att en och annan kanelbulle, paj, lite glass och ett glas vin eller två kommer det nog att bli ändå, asket blir jag nog inte (igen) =)
Nu gäller det att lägga planen så tiden räcker till......
Kanske vill även du hänga med i "fitness träsket" =)?
Hmmmm....behöver nog lite nya träningskläder först, tips någon?

Bild lånad från nätet

Kram
A

Inga kommentarer: