torsdag 2 september 2010

Nya tider nya tag

Efter en sommar då jag varit sjukskriven och fortfarande är på halvtid, så har jag omvärderat mycket för att inte säga allt här i livet....
Jag utmanar mig själv med att våga saker som "gör ont". För mig kan det vara att inte städa varje dag, inte baka bröd, bullar, inte bestämma vad barnen ( och helst) mannen tar på sig tex ....jag ser ju hur galet det ser ut när jag skriver det men det är en del av mina svaga punkter - att våga släppa kontrollen!
Nu har jag bestämmt mig för att välja nya banor i livet!!
Har börjat promenera före frukost med vår hund ( super härlig start på dag, rekommenderar det varmt!)
funderar på att ta upp min stryketräning igen imorgon morron. Styrketräning är så perfekt! Man gör det när det passar mig, inga krav och bara för min skull!
Till det hela hör att jag gärna faller tillbaka i gamla hjulspår när jag inte mår bra vad det gäller mat och kosthållning. Jag struntar i att äta....dricker kaffe, möjligtvis en macka, ngn frukt....vilket självklart gör att jag mår urselt och blir trött och tjurig....
Så nu när det är nya tider, tänker jag ändra detta beteende! Jag vet att jag kan och att det kommer bli 1000 gånger bättre på alla plan bara jag får ordning på kosten!
Känner mig super peppad!!!!















Kram
A

Inga kommentarer: