onsdag 1 april 2015

Uterummet...

....började innan jul att få en makeover. Ut försvann mitt vitmålade äppleskåp ( soooo over Shabby chic!!) och in flyttade ett gustavianskt skåp med massor av minnen för mig.
Som sagt egentligen är jag less på shabby stilen! Med vår ommålning av huset, från röd/vit till svart/vit så blev det ett faktum att vi "behövde" en ny stil...
Lite tuffare, lite renare ....Men med denna byrå så blir jag lite rådvill. Kanske du kan hjälpa mig?
I mitt kollage (bilden) ser du det befintliga skåpet till överst till vänster och de stolar och bord som kommer joina.
Tänk dig nu att vårt kök kommer att gå i svart vitt, med en svart smegkyl och högblanka vita köksskåp.
Köket ligger precis innanför uterummet och dörren emellan står alltid öppen.
Min tankenöt är om jag ska försöka "poppa upp " möblemanget enl alt 2 eller om jag helt ska bryta mot köket ( och egentligen resten av huset) och köra enl alt 1? Lite mer sugen på alt 1 ....
Kul att höra vad du tänker!

Kram
A

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Hej där!
Kul med makeover!:))
Personligen tycker jag att man ska ha en röd tråd i hemmet, annars känns det som att något liksom inte hänger ihop. Så kör på det som mest harmoniserar med resten av hemmet. O framförallt det du tycker om bäst, för annars är risken att du får göra om snart igen;-)
Samma här... Sååå trött på shabby chic nu... Nu har vi ju sett det, eller hur;-)
Ha en riktigt skön påsk nu!
Kraaaam Anna