onsdag 25 augusti 2010

På pricken

Idag är det verkligen höst! Regn, blåst och mulet...Elvis och jag skulle ta vår promenad när barnen åkt till skolan, men se då öste regnet ner - typiskt! Hoppas det snart blir uppehåll mår alltid så mycket bättre efter vår tur!!
Under sommaren har jag inte haft så mycket gardiner uppsatta i vårt hus, men nu vill jag krypa in och "fluffa" till med lite härliga textilier.
Susade ut på nätet, vet ungefär vad jag söker, frågan är bara vart mina drömmar besannas - i en butik färdigsydda eller framför sysmaskinen här hemma??
Vi bor i ett gammalt hus, takhöjden här är max 2 m vilket gör att de flesta färdigsydda är way to long! Hmmmm......
I köket har jag bestämmt mig för prickiga gardiner, tror det kan bli läckert till de rutiga tapeterna!













Blir längder av detta tyg.... 











Passar nog på att uppdatera med lite nytt porslin oxå!
Super läckra koppar!!!















Sovrummet har blommiga tapeter med mycket färg, så där tänker jag mig svala längder i vitt eller möjligtvis beigt, med något tryck på. Ganska tunnt tyg med mycket volym och knytband till upphängningen.....
Tygerna/gardinerna, bordstabletten och muggarna hittade jag hos House of Linnea

Uterummets hissgardiner vill jag ersätta med lite "maffigare" gardiner. Hittad även sockersöta bordstabletter (3:e bilden nedan)  och insåg att jag även har ett "behov" av fönster lampa, denna (bild 4:a) tilltalar mig! Denna gardin hittade jag hos Fridas Gård


















Nu har det slutat regna - tjohooo! Skogspromenad next!
Kram
A

Inga kommentarer: