torsdag 15 april 2010

Barnens nya tillhåll

Efter regn kommer sol! Så även idag - sol, härligt precis vad jag behöver!
inredning verkligen är ett stort intresse hos mig, känns det konstigt att inte blogga om det alls, de senaste inläggen har varit om andra saker som finns i vardagslivet....men idag kommer ett litet inlägg om barnens "nya" rum! Tjoho!
Det här rummet är lite speciellt, det har ett sluttande golv från tröskeln till motsatta sidan med ca 10 cm, takhöjden är ca 2 m mellan bjälkarna. Rummet har vi använt som tv rum (innan vi byggde ut) som vårt sovrum, som kontor och senast som walk in closet.....det har helt enkelt inte "hittat" sitt kall! Tills nu - nu har vi gjort det till barnens tv rum.
Vi har (läs min man) spikat upp liggande "brädor" på väggen, som jag målat vita (udda?!) och målat fönstren - ja just det vita. I övrigt har vi inte köpt nytt utan tagit vara på möbler som varit i andra rum och inte helt passat in där. Temat i rummet är New England, dock är en del kvar att fixa till men det känns ändå helt rätt!
Ett par bilder kommer självklart, flera kommer när allt är helt klart!
Tavlorna har stått på vinden många år. Jag köpte dem på Ikea men de som mycket annat har inte passat in hos oss förrens nu!

Visst en fet Tv! Men den funkar, så varför slänga??

Kram
A

Inga kommentarer: